Furie sau agresivitate?

FURIE SAU AGRESIVITATE?

Ce este furia?

Dicționarul Merriam-Webster definește furia ca „un puternic sentiment de nemulțumire și, de obicei, de antagonism”. Psihologul T.W. Smith este de acord, spunând că este „o emoție neplăcută care variază în intensitate, de la iritare sau supărare la furie sau furie”. Dar ceea ce îi înfurie pe oameni este diferit pentru toată lumea. Lucrurile care provoacă mânie la unii oameni nu îi deranjează deloc pe alții. Cu toate acestea, cu toții experimentăm în mod regulat evenimente care ne-ar putea enerva. Ele includ: * Frustrare și neputință. * Rănit. * Hărțuirea și agresiunea. * Nedreptate, reală sau percepută. * Epuizare și epuizare de stres. * Cereri sau critici care credem că sunt nedrepte. * Amenințări pentru oameni, lucruri sau idei pe care le iubim.

Recunoașterea furiei

Furia și agresivitatea nu sunt același lucru. Furia este o emoție, în timp ce agresivitatea este un comportament. Nu toți cei care se simt furioși sunt agresivi și invers. Uneori oamenii sunt agresivi pentru că se simt fricați sau amenințați. Nu oricine este supărat țipă sau caută confruntare. Unii oameni își lasă furia ignorându-i pe oameni sau mângâindu-se sau prin sarcasm. Oamenii care se comportă astfel sunt numiți pasivi-agresivi și pot fi la fel de dificili de tratat ca cei care țipă și strigă. Alți oameni reacționează în mod pasiv la furie. Nu prezintă semne exterioare de furie, oricât de furioși ar fi. Dar este posibil ca acești oameni să-și facă mai multe daune suprimându-și emoțiile decât cei care își arată furia.

Pericolele furiei

Un nivel adecvat de furie ne poate stimula să luăm măsuri adecvate, să rezolvăm probleme și să gestionăm situațiile în mod constructiv. Cu toate acestea, furia necontrolată poate avea multe consecințe negative, mai ales la locul de muncă. Ne poate estompa capacitatea de a lua decizii bune și de a găsi soluții creative la probleme. Poate afecta relațiile cu colegii de muncă. Și poate distruge încrederea dintre membrii echipei. Munca eficientă în echipă se bazează pe schimbul de idei într-un mediu de susținere. Dacă oamenii cred că liderul echipei va zbura în furie de îndată ce sugerează ceva, vor înceta să contribuie, iar echipa va înceta să funcționeze la maximum. Furia neexprimată poate fi la fel de dăunătoare ca furia exterioară. Persoana furioasă care nu își exprimă furia poate purta ranchiună sau se poate vedea ca pe o victimă. Este posibil ca colegii săi să nu-și dea seama că există o problemă, deci este mai puțin probabil să-l poată ajuta. Mânia frecventă, exprimată sau nu, prezintă și riscuri pentru sănătate. Un studiu a constatat că persoanele care se enervează în mod regulat sunt mai predispuse să sufere de boli de inimă. Cercetările au evidențiat, de asemenea, o legătură între furie și moarte prematură. Alte studii au descoperit că furia se corelează cu anxietatea și depresia.

Controlul furiei

Este important să te ocupi de furie într-un mod sănătos, astfel încât să nu-ți facă rău pe tine sau pe nimeni altcineva. Mai întâi, recunoașteți că problema există. Uneori oamenii nu înțeleg că furia lor este o problemă, fie pentru ei înșiși, fie pentru alții. Ei pot da vina pe alte lucruri: oameni, procese, instituții, chiar și obiecte neînsuflețite, cum ar fi computerele. Probabil cunoașteți oameni ca asta sau poate că o recunoașteți în voi înșivă. Puteți aborda acest lucru dezvoltând conștiința de sine, care vă poate ajuta să înțelegeți cum vă văd ceilalți și, la rândul dvs., vă pot permite să vă gestionați mai bine emoțiile. De asemenea, este important să fii rezilient . A fi capabil să reveniți la dezamăgire și frustrare este mult mai sănătos decât să vă supărați. De asemenea, este bine să înveți să preiei controlul asupra propriei situații și să eviți să crezi că ești neputincios. Obișnuiește-te să le spui oamenilor când crezi că greșesc.
Iată câțiva pași mai practici pe care îi puteți face pentru a preveni sau controla furia:

Învață să recunoști debutul furiei.

Când te enervezi, ritmul cardiac crește și respiri mai repede. Este răspunsul clasic de luptă sau fugă. Fii vigilent, astfel încât să poți începe să faci față sursei mâniei tale înainte ca aceasta să se acumuleze.

Oferă-ți un time-out.

Încercați să vă opriți „săriți” cu un răspuns supărat la o situație. Numărați până la 10 înainte de a acționa.

Respirați încet.

Reglarea respirației ajută la combaterea apariției furiei, te calmează și îți permite să gândești clar.

Folosiți vizualizarea.

Dacă furia ta este recurentă, poate fi necesar să adopți o abordare mai strategică pentru a face față acesteia. Încercați să dezvoltați obiceiuri precum acestea:

1. Exercițiu regulat. Exercițiile fizice eliberează substanțe chimice precum dopamina și serotonina în corpul tău, care îți pot îmbunătăți starea sufletească și te pot face mai puțin predispus la furie.

2. Găsește ceva timp de liniște. Practicați tehnici de relaxare. Atentia și centrarea vă pot ajuta să vă relaxați și să vă descurcați mai bine cu stresul și frustrarea.

3. Evitați alcoolul. Alcoolul vă reduce inhibițiile și poate provoca izbucniri furioase.

4. Exprimă emoția. Vorbește despre sentimentele tale cu un prieten apropiat sau o persoană dragă și ia în considerare păstrarea unui jurnal.

5. Lăsați-vă gândurile furioase. Încearcă să nu crezi că lumea este nedreaptă sau că toată lumea și toate sunt împotriva ta. Ei nu sunt. 6. Afirmați-vă. Asertivitatea nu este agresiune. Învață să obții ceea ce vrei, ținând cont de ceilalți și respectându-le sentimentele. Să ne ocupăm de furia altcuiva Este important să demonstrați inteligența emoțională atunci când aveți de-a face cu oameni furioși. Acest lucru vă ajută să vă țineți propriile sentimente sub control, respectând în același timp faptul că alții se pot lupta cu ai lor. Încercați următoarele șase abordări pentru a face față furiei cuiva:

1. Rămâi calm. Rămâneți rece și lăsați-o pe cealaltă să-și exprime sentimentele. Arătați că ascultați cu adevărat și asigurați-o că doriți să înțelegeți care este problema. Nu întâlniți niciodată furia cu mânia. Dar nu vă permiteți să fiți manipulați sau înfrânți.

2. Amintiți-vă că vorbiți cu o persoană. Toată lumea se comportă diferit și trebuie să tratați un membru al echipei supărat ca pe o persoană. Dacă ești managerul lui, ți se datorează un anumit respect, dar și lui. Empatizează și încearcă să-i înțelegi punctul de vedere.

3. Nu citați doar cartea de reguli. Citarea politicii companiei cuiva când este supărată nu va fi eficientă și poate agrava situația. Este în regulă să fii asertiv și să cauți o soluție după ce ai calmat lucrurile, dar nu folosești cartea de reguli.

4. Fii pozitiv. Arătați că doriți să rezolvați situația negativă în beneficiul tuturor. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să cedați, ci doar că arătați că luați preocupările sale serios și căutând rezolvare.

5. Păstrați-l privat. Nu permiteți dezvoltarea unei „scene”. Găsiți o sală de ședințe sau un spațiu privat. Acest lucru vă va permite să purtați o discuție adecvată și să demonstrați discreție și tact. Alternativ, sugerează o întâlnire de mers pe jos pentru a ajuta la calmarea lucrurilor.

6. Fiți conștienți de furia neexprimată. Nu va fi întotdeauna evident că cineva este supărat. Căutați semne cum ar fi cineva care să evite anumite subiecte sau acțiuni, să tacă în întâlniri sau să evite contactul vizual. Poate că va trebui să trageți problema cu utilizarea atentă a tehnicilor de interogare.

Puncte cheie


Furia este o emoție pe care o simțim cu toții și cu care mulți oameni găsesc greu de tratat. Se poate manifesta printr-un comportament agresiv, confruntativ sau prin moduri mai pasive, dar nu mai puțin dăunătoare.

Începeți să vă gestionați furia recunoscând-o. Apoi, luați măsuri pentru a o aborda abordând sursa furiei voastre. Folosiți tehnici de relaxare pentru a face față izbucnirilor.

Pe termen mai lung, încercați să dezvoltați conștiința de sine, inteligența emoțională și rezistența pentru a face față mai bine sentimentelor de furie.

Când aveți de-a face cu furia colegilor de muncă, arătați empatie și încercați să înțelegeți rădăcina problemei lor. Nu te da înapoi, însă, și afirmă-te calm dacă simți că altcineva folosește furia pentru a încerca să-ți impună voința.

Lasă un răspuns