fbpx
Inteligența Emoțională în Business

Desi studiile recente arată că Inteligența Emoțională este mult mai importanta decat IQ chiar si in lumea afacerilor, unele persoane (in special barbatii) au o „sensibilitate” aparte la cuvantul „emotie”. Adevarul este ca nu putem scoate emotiile din joc, dar le putem controla

Asa cum spunea bancherul Felix Rohatin in cartea lui Ken Auletta, „The Highwaymen”, „cele mai multe afaceri sunt 50% emotii si 50% economie”. Iar Martin Lindstrom scrie in cartea sa „Buyology” ca lucrurile de valoare sunt codificate de creierele noastre sub forma de emotii. Acesta este motivul pentru care marile branduri sunt cele care ne implica emotional: Apple (ganditi-va numai la forma marului muscat), Harley-Davidson (care au fost in stare sa faca un brand chiar din zgomotul specific al motoarelor sale) sau L’Oréal. De fapt, conform lui George Loewenstein, specialist in economia comportamentala de la Universitatea Carnegie Mellon, „Cea mai mare parte a creierului este dominata de procese automate, in detrimentul gandirii deliberate. Cele mai multe procese care au loc la nivelul creierului au o baza emotionala, nu cognitiva.” 

Un studiu realizat pe 195 de proprietari de afaceri din British Columbia le-a cerut sa aleaga din 187 de posibilitati care era cea mai de dorit calitate de urmarit la un interviu de angajare. Calitatea cea mai cautata a fost judecata  sanatoasa. Rugati sa explice in cuvinte proprii aceasta trasatura, unii din subiecti au identificat-o cu „a fi sensibil fata de nevoile clientilor sau serviabil, a relationa cu ei eficient, precum si a vorbi si a scrie intr-un mod relevant.” 

Cu alte cuvinte, unele din trăsăturile Inteligentei Emotionale.  In data de 21 iunie 1999, revista Fortune a avut pe coperta articolul „De ce directorii dau greș”, de autorii Ram Charan si Geoffrey Colvin. Articolul demonstreaza ca directorii care esueaza, pun strategia in locul oamenilor. Directorii de succes stralucesc nu in zona finantelor sau a planificarii, ci in Inteligenta Emotionala. Ei dau pe fata integritate, capacitatea de a lua decizii rapide in privinta oamenilor, asertivitate, comunicare eficienta si un comportament care intareste increderea celorlalti. Va continua!

Lasă un răspuns

Alin Ispas © Toate drepturile rezervate

0

Your Cart