Un Exemplu De Clasa In Inteligenta Emotionala

Articole recente

Ca orice CEO responsabil, si Elon Musk pastreaza legatura cu angajatii sai prin email. Mai ales cand este vorba de siguranta lor. In ultimii ani, Tesla a avut mult de furca in ce priveste siguranta la locul de munca. Grupul californian Worksafe militeaza pentru siguranta angajatilor si a raportat ca rata accidentarilor la uzina Tesla din Fremont, California a fost cu 30% mai mare decat media pe aceasta industrie, in 2014-2015.

Totusi, Musk insista ca siguranta angajatilor este prioritatea numarul 1 la Tesla. Un email pe care l-a trimis angajatilor arata interesul sau in aceasta directie:

” Cuvintele nu pot exprima cat de mult imi pasa de siguranta si buna starea voastra. Mi se rupe inima cand aud ca cineva a fost ranit in timp ca construia masini si dadea tot ce aveau mai bun ca sa faca Tesla de succes.

Am cerut ca orice accident sa-mi fie direct raportat, fara exceptie. In fiecare saptamana am intalniri cu echipa pentru siguranta la locul de munca si mi-as dori sa intalnesc fiecare persoana ranita imediat ce se face bine, ca sa inteleg de la ei ce trebuie sa facem pentru a imbunatati conditiile. Voi intra apoi in linia de productie si voi efectua aceeasi sarcina pe care ei o au de facut.

Asta este ceea ce trebuie sa faca orice amnager de la Tesla. Aici, noi conducem din primele randuri, nu din turnul nostru sigur de fildes. Managerii trebuie mereu sa puna siguranta echipei lor in fata propriei sigurante.”

Pe langa speranta pe care o am ca aceste randuri chiar exprima realitatea si nu sunt doar pentru a linisti presa, ma intreb ce s-ar intampla daca fiecarui lider chiar i-ar pasa de oamenii sai in felul asta si ce ii opreste sa gandeasca astfel.

In primul rand, vorbim despre inteligenta emotionala. Aceasta este abilitatea de a face emotiile sa lucreze pentru tine, nu impotriva ta. Cu siguranta ca atunci cand vine vorba de o astfel de situatie, emotiile pot fi foarte daunatoare. Ganduri de genul, “de ce muncitorii nu sunt mai atenti”, “de ce managerii nu-i supravegheasa mai bine”, “de ce trebuie ca media sa scoata in evidenta toate relele”, nu sunt decat emotii care te pot controla si paraliza.

Cea mai sigura metoda de a face emotiile sa lucreze pentru tine este sa treci la actiune. Desi pentru multi felul cum incepe acest email poate fi foarte impresionant, adevarata valoare a atitudinii exprimate in acest mesaj este dispozitia de a trece la actiune: discutia cu fiecare ranit.

Ne imaginam ce povara de timp inseamna asta pentru orice CEO, mai ales cand orice companie mare are sisteme bine puse la punct pentru a se ocupa de astfel de situatii. Si totusi, echipa apreciaza liderii care fac lucrurile sa se intample si nu se opresc la nivelul empatiei. Aceasta este ceea ce inspira oamenii cu adevarat. Capacitatea de a stii cand sa delegi si cand sa te implici personal ofera credibilitate unui lider aflat in mijlocul unei situatii de criza. Liderii inteligenti emotional stiu cand sa-si mareasca implicarea atunci cand pericolul bate la usa si sa lucreze neobosit pentru imbunatatirea situatiei.

Daca esti lider, echipa ta are nevoie sa stie ca este in siguranta si ca poti sa treci dincolo de cuvinte la actiuni hotarate spre binele tuturor. Din pacate, putini manageri au aceasta atitudine.

Intreaba-te astazi:

Care este punctul cel mai nevralgic al echipei mele?
Ce pot face (nu doar spune) pentru a imbunatati lucrurile?
Fiind capabil sa raspunzi la aceste intrebari, ii va determina pe cei de langa tine sa te urmeze, indiferent de pozitia pe care o ocupi.

Lasă un răspuns

  • CONTACT
  • contact@alinispas.ro
  • București, România
  • 0727244898

Alin Ispas © Toate drepturile rezervate

0

Your Cart