multiplicarea excelenței în organizația ta

Articole recente

Autorii Robert I. Sutton și Huggy Rao au făcut un studiu de 7 ani asupra felului în care excelența se poate multiplica în cadrul unei organizații care deja are rezultate bune. Ei și-au propus să descopere „cele mai riguroase dovezi și teorii” și să genereze observații de folos pentru orice lider care își propune excelența ca obiectiv în tot ce face. Iată în continuare 4 lecții pe care le putem desprinde dintr-un astfel de studiu:

  • Există mai multe asemănări, decât deosebiri în procesul de multiplicare a excelenței

Fie că vorbim de startup-urile din Silicon Valey, precum Pulse News, sau de dublarea numărului de avocați la Google, sau de creșterea lanțului hotelier Joie de Vivre, sau de deschiderea unui magazin IKEA în China, sau de reducerea erorilor de tratament în spitalele din San Francisco, deciziile cheie pe care liderii trebuie să le ia sunt foarte asemănătoare. Un exemplu este alegerea uneia dintre cele două abordări: cea catolică, a ritualurilor organizatorice fixe, sau cea budistă, a încercărilor repetate. Multiplicarea excelenței depinde de cât de bine știu liderii să facă echilibrul între abordarea de tip „modelul perfect” și aplicarea experimentelor, sau a tiparelor personalizate. În loc să creadă că sunt primii care merg pe acest drum al excelenței, liderii ar trebui să facă apel la acele decizii și principii universale care-i pot conduce pe traseul spre mai multă excelență. A învăța din experiențele înaintașilor, este adesea mai ușor decât a merge de unul singur. Există 5 principii universale pentru multiplicarea excelenței. Mă voi limita la primul dintre ele. Mai mult, în alte postări.

  1. Alimentează și întreține focul excelenței. 

Liderii fac asta atunci când știu să comunice bine care este problema, știu să explice care este „dușmanul” cu care se luptă, când sunt transparenți și fac excelența să fie vizibilă pentru toată lumea, când creează experiențe de referință și înnoiesc ritualurile și când folosesc oamenii care chiar își doresc schimbarea. În total, 7 acțiuni prin care pot alimenta și întreține acest foc.

  • Multiplicarea excelenței este mai mult decât a adăuga

În timp ce reproducerea și caracterul repetabil sunt parte integrantă a ecuației multiplicării excelenței, la fel de important este și a face lucrurile mai bine. Fie că se întâmplă într-o companie mică de social media precum Tweeter, un spital vechi de 90 de ani cu 50.000 de angajați precum Cleveland Clinic sau gigantul internațional Walmart, multiplicarea excelenței înseamnă căutarea de a îmbunătăți felul în care organizația gândește și acționează.

  • Liderii care multiplică excelența se poartă ca și cum toate problemele implicate în acest proces pot fi administrate

Ei cred în reușita procesului, chiar când situația se înrăutățește. Un astfel de exemplu este David Kelley, fondator IDEO, una din cele mai renumite firme de consultanță în inovație de pe planetă. O abilitate unică a lui Kelly este modul în care se raportează când totul pare că se îndreaptă în direcția greșită, când confuzia abundă și când oamenii își pierd atașamentul. În propriile sale cuvinte, „viața este dezordonată uneori. Uneori, tot ce poți face este să accepți asta  și să încerci s-o iubești cât poți de mult, și să mergi mai departe.”

  • Multiplicarea excelenței depinde de voința și talentul oamenilor de la toate nivelurile organizației

Este imposibil să răspândești excelența fără interesul și preocuparea multora. Procesul începe cu liderii, dar acești găsesc uneltele de a o transmite mai departe.  Multe organizații se nasc după ce un individ plin de energie descoperă ceva în neregulă și vine cu o soluție. Chiar și în companiile mari, energia de a crea excelență nu apare la vârf. În organizațiile „deștepte”, oamenii știu că deși excelența poate să nu fie oriunde, ea poate lua naștere oriunde.

Tu ce crezi despre excelență?

Lasă un răspuns

  • CONTACT
  • contact@alinispas.ro
  • București, România
  • 0727244898

Alin Ispas © Toate drepturile rezervate

0

Your Cart