Stilul de viață și mintea, în leadership
Articole recente

A-ți cunoaște mintea este primul pas pentru a căpăta acea rutină care îți conferă echilibru ca lider, dar trebuie să treci la acțiune. Aceasta înseamnă să îmbunătățești ceea ce ai descoperit, ca să fii mai performant. Aici se deosebesc liderii care doar comunică, de cei care manifestă constanță în trăirea viziunii. În timp ce primii se concentrează asupra îmbunătățirii rezultatelor (lumea este plină de astfel de lideri), cei din a doua categorie lucrează la cauze.
Îmbunătățirea minții are două aspecte: îngrijirea și perfecționarea. Le vom lua pe rând.

➢”A mânca este o necesitate. Dar a mânca inteligent este o artă”- La Rochefoucauld

⦿ Îngrijirea

Un muncitor care lucra într-o fabrică, dorea să scape de cele aproximativ 40 de kilograme în plus, așa că prezentatorul cursului de nutriție oferit de angajator, i-a recomandat în prima săptămână să facă o listă în care să scrie în fiecare zi tot ce mănâncă. După ce a privit lista, i-a cerut pentru a doua săptămână să adauge un fruct în fiecare zi. Mirat, muncitorul a întrebat ce să facă cu acel kilogram de caramel consumat zilnic, iar răspunsul a fost că-și va purta singur de grijă. Adăugând în fiecare săptămână câte ceva sănătos, a ajuns să mănânce mai mult de șase porții de fructe și legume zilnic. Concentrându-se pe pozitiv, negativul a fost eliminat pas cu pas.
Cunoscând că durata de viață a unei celule sangvine este de numai trei luni, dacă oferim organismului hrană calitativă, celulele sangvine vor fi mai sănătoase. Deasemenea, mii de celule se reînnoiesc în fiecare zi, ceea ce subliniază din nou importanța dietei sănătoase, întrucât mâncarea este combustibilul organismului.

⦿ Fibrele

Alimentația bogată în fibre este responsabilă pentru o concentrație scăzută a colesterolului seric, risc scăzut de apariție a bolilor coronariene, nivel redus al tensiunii, control bun al greutății și al glicemiei, reducerea riscului de apariție a anumitor forme de cancer și îmbunătățirea funcțiilor gastrointestinale. Deasemenea, alimentele bogate în fibre previn creșterea nivelului de zahăr în sânge, folosindu-se astfel mai puțină insulină la procesarea hranei, și încetinesc procesul de evacuare a mâncării din stomac.
Atunci când vorbim de beneficiile unei astfel de diete pentru copii și adolescenți, efectele sunt surprinzătoare. În școlile publice din New York s-a schimbat conținutul nutritiv al prânzului și la numai un an de la această schimbare s-a observat o creștere a performanțelor școlare cu 16% și o scădere cu 41% a numărului de copii declarați inapți să învețe.

⦿ Fructele și legumele

Flavonoizii din fructe și legume, cei care sunt responsabili de culoarea specifică, au un aport uriaș în sănătatea noastră. Cele care au culoarea mov, roșu sau albastru, ajută la neutralizarea efectelor radicalilor liberi, iar cele portocalii, galbene și verzi reduc stresul. Conform Raportului Mondial al Sănătății din 2002, consumul redus de fructe și legume se află printre primii zece factori ce duc la mortalitate timpurie. În discuția despre efectele benefice ale consumului de vin roșu, se știe că substanțele flavonoide care ajută împotriva bolilor de inimă se găsesc în strugure. În revista Lancet a fost publicat un studiu care arată că un consum ridicat de substanțe flavonoide duce la scăderea mortalității cauzate de bolile coronariene și la reducerea cazurilor de infarct miocardic. Când vine vorba de consumul de mere, o cercetare amplă care a inclus peste 85 de studii, a arătat că atunci când se consumă regulat mere, riscul de apariție a cancerului, a bolilor de inimă, a astmului și a diabetului de tip II este mai scăzut decât la alte fructe.

⦿ Nucile

Nucile sunt o adevărată hrană pentru creier. Cercetărorii spun că ele ajută în lupta împotriva depresiei și a bolii Alzheimer. De asemenea, colina din nuci sporește activitatea creierului și este un precursor pentru acetilcolină, una dintre substanțele chimice esențiale din creier, care au de-a face cu memoria. Iar atunci când vine vorba despre probleme cu somnul, melatonina, care este unul dintre factorii cheie pentru un somn odihnitor, se găsește în nuci într-o doză suficientă. Iar când vine vorba de semințe, semințele de in ajută printre multe altele și în probleme de pierdere a memoriei.

⦿ Apa

Consumul insuficient de apă poate duce la deshidratare, care scade performanțele intelectuale. Deshidratarea ușoară la adulți are ca simptome iritabilitatea, amețeala, durerile de cap, iar când deshidratarea depășește 2%, oamenii se simt adesea mai obosiți. Și în cazul copiilor deshidratarea poate scădea performanțele intelectuale. Anumite școli au raportat că după implementarea obiceiului, copiii au manifestat mai puține probleme de concentrare și au fost mai puțin obosiți. Într-un alt studiu, au fost comparate două categorii de copii din sudul Israelului, cu vârste între 10-12 ani. Copiii care consumau apă în timpul zilei, aveau după amiază rezultate mult mai bune decât ceilalți care nu consumau. Astfel, la teste de memorie de scurtă durată, cei hidratați erau mai buni la 4 din 5 testări de cunoștințe școlare.

⦿ Micul Dejun

În anul 1995, un grup de psihologi, neurologi și nutriționiști a analizat cercetările științifice referitoare la micul dejun și au concluzionat pentru Secția de Pediatrie a Universității din California că “luarea micului dejun este importantă pentru învățat, pentru memorie și pentru bunăstarea fizică, atât la copii cât și la adulți.” Iar într-un studiu condus de un psiholog de la Harvard, Michael Murphy, care a cuprins 4000 de copii din ciclul primar, a descoperit că acea jumătate a copiilor, care mâncau dimineața au avut note mai bune la testele de atenție.

Tu vezi vreo legătură între abilitățile de conducere și stilul de viață?

Lasă un răspuns

  • CONTACT
  • contact@alinispas.ro
  • București, România
  • 0727244898

Alin Ispas © Toate drepturile rezervate

0

Your Cart